Met de productie van meer dan 2 miljoen helmen op jaarbasis, bracht Arthur Liao in 1990 een serieuze speler op de markt. LS2 helmen schoten het dak door. De meeste scooterrijders kennen LS2 helmen als een degelijk en zeer betaalbaar merk. Maar de looks van een budgethelm hebben deze helmen allerminst. Inmiddels richt LS2 zich ook op het hogere segment motorhelmen. En nog steeds voor een relatief lage prijs.
Voordelen Ls2 helm
De helmen van LS2 zijn verkrijgbaar als systeemhelm, jethelm en integraalhelm en allen voorzien van een ECE 22.05 keurmerk voor gebruik op de openbare weg. Dit keurmerk geeft aan dat de motorhelmen getest zijn op veiligheid en mate van bescherming. Het diverse aanbod is niet het enige voordeel van deze helm, ook:
- biedt LS2 helmen voor elk segment: de sportieve rijder, de motorcrosser, de forens;
- zijn de helmen in trek bij een groot publiek vanwege de scherpe prijzen;
- hebben de helmen een hoogwaardige afwerking en doen ze niet onder voor helmen van andere merken die voor een hoger segment zijn bedoeld: denk aan de race-georiënteerde FF805 of de complete LS2 FF900 systeemhelm.
Nadelen Ls2 helm
Wat voor de één een nadeel is, kan voor de ander juist een voordeel zijn. De prijs kan voor iemand die gewend is veel geld uit te geven, de illusie wekken dat de het schort aan de kwaliteit van de helm. Gaat het om LS2 helmen, dan zul je merken dat kwaliteit hetgeen is waarmee LS2 zich onderscheidt. Ook kan een helm invloed uitoefenen op de rijbeleving in. Uiteraard laat je de keuze van een type helm afhangen van je rijgedrag. Rij jij graag op een snelweg met hoge snelheid, dan zul je met een jethelm meer windruis ervaren dan met een integraalhelm.