Veelgestelde vragen

Hoe gaat de bezorging nu in zijn werk?

We volgen de RIVM-richtlijnen en nemen samen met onze bezorgpartners (PostNL, DHL, bpost, GLS) hygiënemaatregelen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. De bezorgers weten wat ze moeten doen om gezond te blijven en zo hygiënisch mogelijk te werken. De bezorgers houden 1,5 meter afstand en vermijden fysiek contact.

Heb je gekozen voor een servicepunt? Dan volgen de medewerkers van het servicepunt de RIVM-richtlijnen en houden zij 1,5 meter afstand. De medewerker tekent voor jouw pakketje en vermijdt fysiek contact. Ga je naar het servicepunt toe? Vergeet dan niet je mondkapje mee te nemen.

Houd hiervoor de websites van de bezorgdiensten in de gaten: PostNL, DHL en bpost. Wij excuseren ons voor het eventuele ongemak hiervan.

Status van mijn pakket

Wij doen er alles aan je in deze tijd de service te bieden die je van ons gewend bent. De bezorgers houden afstand bij afleveren of zetten bestellingen bij je voordeur om fysiek contact te vermijden.

Om de veiligheid te waarborgen van zowel onze medewerkers, als onze klanten, moeten we anders werken dan normaal. Het is daardoor mogelijk dat je wat langer op je bestelling wacht. Je kunt de status van je pakket volgen via de gebruikelijke kanalen, bijvoorbeeld via je track en trace, de website van de vervoerder of via je account. Door opgelopen vertragingen in het sorteercenter van de vervoerders kan het wat langer duren voor je tracking code meer informatie weergeeft. Zodra je pakket gesorteerd is wordt de tracking code actief. Geeft je tracking code na 3 dagen nog geen informatie weer? Dan kun je altijd navraag doen bij onze klantenservice.

Wordt er bezorgd als ik in quarantaine zit?

Ja, de bezorgers houden voldoende afstand bij het afleveren van je pakket of zetten bestellingen bij de voordeur om fysiek contact te vermijden.

Kan ik pakketten nog ophalen bij servicepunten?

Ja, het is weer mogelijk om je pakket bij een servicepunt te laten afleveren! Vergeet echter niet je mondkapje mee te nemen wanneer je je bestelling ophaalt.
 

Kan ik pakketten nog retourneren bij servicepunten?

Ja, je kan pakketten nog steeds afleveren bij servicepunten. De medewerkers zullen ervoor zorgen dat er zo min mogelijk of geen fysiek contact is. 
 

Kan het virus via een pakket worden overgedragen?

Dit is nagenoeg niet mogelijk. Wel raden we je uiteraard aan om regelmatig je handen te wassen.
 

RIVM-richtlijnen

De belangrijkste maatregelen die je kan nemen om verspreiding van het virus te voorkomen vind je op de website van het RIVM.